Imate poslovnu ideju no niste sigurni kako istu financirati? Niste prvi, a ni jedini. Postoje razni izvori financiranja i danas ćemo Vam u kratkim crtama pojasniti koji su.

Prije svega, što su to izvori financiranja?

Izvor financiranja, u svojoj biti je samo izvor sredstava potreban za pokretanje poslovne ideje ili za investicije i dodatna ulaganja u postojeće poslovanje.

Osnovna podjela izvora financiranja je:

  • Prema roku trajanja (kratkoročni i dugoročni);
  • Prema vlasništvu (vlastiti i tuđi);
  • Prema porijeklu (unutarnji i vanjski).

Izbori financiranja moraju biti detaljno analizirani i moraju se uklapati u financijsku strategiju društva, kao i u poslovni plan. Vrlo je bitno dobro se upoznati sa stvarnim troškovima financiranja i izvagati koristi i troškove svakog od oblika financiranja. Ponekad, brzo i lako dostupan kapital može biti na kraju i najskuplji.

Kako izabrati koji Vam je izvor financiranja najpovoljniji?

Najlakši način za odabrati izvor financiranja je u tri jednostavna koraka:

  1. Izračunati koliko točno novčanih sredstava trebate;
  2. Razviti strategiju prikupljanja novaca;
  3. Pronaći najprikladniji izvor financiranja.

Navedena tri koraka su mogu primjenjivati u bilo kojem stadiju vaše poslovne ideje, bilo da se radi o ideji u začetku ili o već uhodanom biznisu koji zahtjeva dodatno ulaganje.

Danas ćemo se više fokusirati na to kako financirati novu poslovnu ideju.

Pokretanje novog biznisa, neovisno o tome čime ćete se baviti, iziskuje određena novčana sredstva. Ovisno o djelatnosti, iznos istih će varirati, te se tu vraćamo na gore navedeni prvi korak: prije nego počnete razmišljati o izvorima financiranja, morate znati koliki Vam točno iznos treba.

Koji su to izvori financiranja?

Izvori financiranja za nove poslovne ideje se mogu podijeliti na tradicionalne oblike financiranja i ostale oblike financiranja.

Tradicionalni oblici financiranja

  • Vlastita sredstva/ušteđevina;
  • Friends, family and fools (FFF);
  • Krediti;
  • Poticaji;
  • Leasing;
  • Kupci/Dobavljači;
  • Bootstrapping.

Ostali oblici

  • Mikro krediti;
  • Garantni fondovi;
  • Factoring;
  • Venture fondovi;
  • Poslovni anđeli;
  • Franšiza;
  • Crowd financing;
  • Akceleracijski i kick-off kampovi.

Pri pokretanju nove ideje, često se nailazi na problem uvjeravanja drugih zašto bi upravo u vašu poslovnu ideju uložili novac. Najjednostavnije je naravno ukoliko posjedujete sami dostatna sredstva da pokrenete poslovanje, jer sami sebe ne morate nagovarati na ulaganje. Također, naravno ovisno o visini ulaganja, možete uvijek koristiti Friends, Family and Fools izvor sredstava, budući da se tu radi o vama bliskim ljudima koje vrlo vjerojatno nećete morati puno nagovarati na ulaganje. Ljudi se pri financiranju svojih projekata često okreću i kreditima banaka, što je u određenoj mjeri bolje nego određeni drugi izvori financiranja jer nema ustupanja vlasništva, no treba biti oprezan jer kredit stvara veliko opterećenje na novčani tijek društva, što može ugroziti rast i daljnji razvoj.

Postoje li i druge opcije?

Naravno, tu treba spomenuti i poticaje koje RH pruža na redovnoj bazi, koji su namijenjeni za isključivu svrhu i dok su ispravno korišteni su nepovratni, tako da ne stvara dodatno opterećenje na novčani tijek. Također, postoji opcija i EU fondova, no važno je napomenuti kako se kod istih radi o financiranju dijela investicije, dok preostali dio morate financirati iz nekog drugog izvora ili sami, osim ako se radi o Udrugama, čije je financiranje moguće ostvariti u 100%-tnom iznosu.

Pri financiranju početka poslovanja, uvijek je najbitnije imati dobru financijsku strategiju definiranu prije nego se upustite u pokretanje poslovanja. U financijskoj strategiji bitno je definirati koji će se sve izvori financiranja koristiti i u koju svrhu. Uvijek imate opciju koristiti više od jednog izvora financiranja.

Ukoliko imate poslovnu ideju, a niste sigurni kako ju financirati, obratite nam se, vrlo rado ćemo Vam pomoći pri izradi strategije i poslovnog plana, te odabiru izvora financiranja.

 

Pratite nas na našim Facebook i LinkedIn stranicama za još jednostavnih objašnjenja.